کوچینگ تحصیلی در مقاطع عالی و تکمیلی چیست؟
منابع آزمون دکتری، منابع آزمون ارشد، سوالات کنکور
منابع آزمون دکتری، منابع آزمون ارشد، سوالات کنکور

 کوچینگ تحصیلی در مقاطع عالی و تکمیلی چیست؟

کوچینگ تحصیلی یک راهکار اصولی برای حل مشکلات تحصیلی دانشجویان عزیز داوطلب آزمون ارشد و دکتری است. دانشجویان عزیز داوطلب کنکور ارشد و دکتری با چالش‌‍‌ها و بحران‌های مختلفی روبه‌رو می‌شوند که بخش عمده‌ای از این مشکلات به وضعیت تحصیلی‌شان مربوط می‌شود. معمولا دانشجویان عزیز داوطلب آزمون ارشد و دکتری که با برنامه‌ریزی مناسب درس می‌خوانند پیشرفت بهتری در وضعیت تحصیلی خود دارند. وجود یک راهنما تحصیلی کاربلد در مسیر درس خواندن همان چیزی است که دانشجویان عزیز داوطلب آزمون ارشد و دکتری را به موفقیت نزدیک می‌کند.

شاید شما نیز با شنیدن راهنمای تحصیلی اولین چیزی که در ذهن‌تان شکل می‌گیرد شرکت در جلسات مشاوره باشد. اما، باید بدانید کوچینگ تحصیلی مبحثی کاملا فراتر از مشاوره است.

 

عناوین مهمی که در این مقاله می‌خوانیم :

کوچینگ چیست؟

چرا دانشجویان عزیز داوطلب آزمون ارشد و دکتری به کوچ تحصیلی نیاز دارند؟

کوچینگ تحصیلی با مشاوره چه تفاوت‌های دارد؟

جلسات کوچینگ چه تفاوتی با جلسات آموزشی دارد؟

در جلسات کوچینگ چه اتفاقی می‌افتد؟

 

کوچینگ چیست؟

بهتر است برای آشنایی دقیق‌تر با این موضوع ابتدا به تعریف دقیق کوچینگ بپردازیم. سپس در ادامه با ویژگی‌های اصلی این موضوع آشنا شویم.

بسیاری از دانشجویان عزیز داوطلب آزمون ارشد و دکتری زمان زیادی را صرف مطالعه و درس خواندن می‌کنند ولی، در نهایت به نتیجه دلخواه نمی‌رسند. نداشتن تمرکز لازم، عدم برنامه‌ریزی درست و مشکلات دیگر باعث می‌شود یادگیری مطالب درسی به درستی انجام نشود. کوچینگ تحصیلی همان چیزی است که می‌تواند مشکلات تحصیلی دانشجویان عزیز داوطلب آزمون ارشد و دکتری را به صورت کامل برطرف کند.

در کوچینگ تحصیلی دانشجویان عزیز داوطلب آزمون ارشد و دکتری مهارت‌های درست درس خواندن را به صورت دقیق یاد می‌گیرند. در واقع، کوچ تحصیلی به افراد کمک می‌کند آگاهانه‌تر و با برنامه‌ریزی اصولی‌تر مسیر تحصیلی‌شان را ادامه دهند. مربیان در حوزه کوچینگ به دانشجویان عزیز داوطلب آزمون ارشد و دکتری این فرصت را می‌دهند که دور از قضاوت شدن بتوانند احساسات خود را بیان کنند. این فضای قابل اطمینان باعث ایجاد یک حس اعتماد در دانشجویان داوطلب آزمون ارشد و دکتری می‌شود.

 

چرا دانشجویان داوطلب آزمون ارشد و دکتری به کوچ تحصیلی نیاز دارند؟

داشتن یک راهنما در یک مسیر پر پیچ و خم می‌تواند به رسیدن شما به مقصد کمک کند. کوچ کردن باعث آگاهی شما می‌شود. با کوچینگ تحصیلی دانشجویان داوطلب آزمون ارشد و دکتری می‌توانند زمان‌شان را به درستی مدیریت کنند و برنامه‌ریزی درستی در مسیر تحصیلی خود داشته باشند.

دانشجویان عزیز داوطلب آزمون ارشد و دکتری که با برنامه‌ریزی مناسب تحصیل می‌کنند بدون شک عملکرد موفق‌تری در مقایسه با دیگر دانشجویان داوطلب آزمون ارشد و دکتری دارند.

 

 ما در این قسمت به بررسی مزایا کوچ تحصیلی می‌پردازیم.

ارتقا سطح تحصیلی دانشجویان داوطلب آزمون کارشناسی ارشد و دکتری؛

برنامه‌ریزی تحصیلی و نظم در سایر امور شخصی؛

اطلاع از نقاط ضعف و قوت؛

ایجاد انگیزه در مسیر؛

صحبت کردن بدون ترس از قضاوت شدن؛

ارتقا توانایی‌های فردی؛

کنترل استرس واضطراب در دوران تحصیل.

 

کوچینگ تحصیلی با مشاوره چه تفاوت‌های دارد؟

دانشجویان عزیز داوطلب آزمون کارشناسی ارشد و دکتری باید بدانند بین کوچ تحصیلی و مشاوره تفاوت‌های زیادی وجود دارد. بسیاری از دانشجویان داوطلب آزمون کارشناسی ارشد و دکتری به اشتباه این دو مفهوم را باهم به اشتباه می‌گیرند. اما، بهتر است همین حالا تفاوت‌های این دو موضوع را بهتر بشناسید.

کوچینگ و مشاوره عملکرد‌های کاملا متفاوتی دارند. به عبارتی، در کوچینگ مربی به دانشجویان عزیز داوطلب آزمون ارشد و دکتری کمک می‌کند مشکلات خود را به صورت دقیق بشناسند و با شناخت دقیق مشکلات پیش‌رو بهترین اقدام را انجام دهند. در اولین قدم کوچ تحصیلی باعث بالا رفتن اعتماد به نفس در افراد می‌شود. افزایش اعتماد به نفس راهی برای موفقیت دانشجویان عزیز داوطلب آزمون ارشد و دکتری است.

مشاورین تحصیلی هم به دنبال پیدا کردن راهکار‌ی برای موفقیت تحصیلی دانشجویان عزیز داوطلب آزمون ارشد و دکتری هستند اما، در این راه مسیر متفاوت‌تری را دارند. در جلسات مشاوره تحصیلی، مشاور با شناخت مشکلات و موانع موفقیت، راهکار‌های اصولی ارائه می‌‌کند. در واقع در جلسات مشاوره برخلاف کوچ تحصیلی حل مشکلات و پیدا کردن راه‌حل صرفا توسط مشاور انجام می‌شود.

 

جلسات کوچینگ چه تفاوتی با جلسات آموزشی دارد؟

نکته بسیار مهمی که باید به آن اشاره کنیم این است که کوچ تحصیلی فقط به بررسی مسائل و مشکلات تحصیلی نمی‌پردازد؛ به عبارتی، وسعت جلسات کوچ وسیع‌تر از مباحث تحصیلی است. در جلسات آموزشی تنها موضوعی که به صورت کامل بررسی می‌شود مشکلات درسی دانشجویان عزیز داوطلب آزمون ارشد و دکتری است. اما، در جلسات کوچینگ تمامی مشکلات و بحران‌های که در زندگی فرد شکل می‌گیرد و باعث افت تحصیلی دانشجویان عزیز داوطلب آزمون ارشد و دکتری می‌شود به صورت کامل بررسی و برطرف می‌شود.

خیلی از اوقات مشکلات تحصیلی دانشجویان عزیز داوطلب آزمون ارشد و دکتری به موضوعاتی خارج از چارچوب تحصیلی‌شان وابسته است. تا زمانی که این مشکلات حل و بررسی نشود پیشرفت تحصیلی اتفاق نمی‌افتد.

 

در جلسات کوچینگ چه اتفاقی می‌افتد؟

شاید بیان نظرات و اتفاقات روزمره‌تان برای یک شخص دیگر در ابتدا کار سختی باشد. خیلی از دانشجویان عزیز داوطلب آزمون ارشد و دکتری از انجام این کار امتناع می‌کنند. این دسته دانشجویان عزیز داوطلب آزمون ارشد و دکتری علاقه‌ای به انجام این کار ندارند و شاید ترس اصلی‌ آن‌ها از قضاوت شدن است. اینجا هستیم تا درباره نکات مهم یک جلسه کوچینگ به صورت کامل صحبت کنیم. با ما در ادامه همراه باشید تا آشنایی کامل با اینگونه جلسات پیدا کنید.

اولین قدم در جلسه کوچ آشنایی طرفین است. برای شروع یک صحبت صمیمی، مربی شما پیش‌قدم می‌شود، بدانید که شروع صحبت آغاز حل مشکلات‌تان است.

قدم دوم جایی است که باید مشکل و چالش‌ها مشخص شوند. در این قسمت دانشجویان عزیز داوطلب آزمون ارشد و دکتری باید مشکلات خود را بیان کنند. مربی(کوچ) در این قسمت فقط صحبت‌های دانشجویان عزیز داوطلب آزمون ارشد و دکتری را می‌شنود. این قسمت جایی است که اعتماد شکل می‌گیرد.

قدم سوم مهم‌ترین قسمت یک جلسه است. بعد از این که مشکلات خود را به صورت دقیق بیان کردید زمان آن رسیده هدف‌ها و برنامه‌های خود را بیان کنید. مربی با دقت به تمام برنامه‌های شما گوش می‌دهد.

قدم چهارم به عنوان آخرین مرحله، شما را با راهکار‌های مختلف آشنا می‌کند. در این مرحله شما در برابر همه مشکلات راه‌حل کاملی دارید. در این مرحله اعتماد به نفس شما بالاتر رفته و می‌توانید در برابر تمام چالش‌ها و مشکلات بهترین تصمیم را بگیرید.

 

چه زمانی بهتر است دانشجویان داوطلب آزمون ارشد و دکتری در جلسات کوچینگ شرکت کنند؟

زمان لازم برای شرکت در جلسات کوچینگ تحصیلی یک موضوع کاملا متفاوت برای هر شخص است؛ به عبارتی، عوامل مختلفی می‌تواند باعث نیاز دانشجویان عزیز داوطلب آزمون ارشد و دکتری به شرکت در این جلسات شود. اما، زمانی که داوطلبان احساس ‌کنند رزند‌شان برنامه‌ریزی مناسبی برای درس خواندن ندارند بهترین زمان برای شرکت در جلسات کوچینگ تحصیلی است.

بهتر است که دانشجویان عزیز داوطلب آزمون ارشد و دکتری در صورتی که با موضوعاتی مانند، استرس، عدم زمان‌بندی مناسب، تردید در تصمیم‌گیری تحصیلی و نداشتن انگیزه لازم برای درس خواندن روبه‌رو شدند در این جلسات شرکت کنند.

 

دانشجویان عزیز داوطلب آزمون ارشد و دکتری چه پایه‌ای بیشتر به جلسات کوچینگ نیاز دارند؟

در یک نگاه کلی باید بگوییم جلسات کوچ تحصیلی سنجش امیرکبیر به تمام دانشجویان عزیز داوطلب آزمون ارشد و دکتری کمک می‌کند. در این جلسات دانشجویان عزیز داوطلب آزمون ارشد و دکتری مهارت‌های درست درس خواندن و مدیریت کردن مشکلات زندگی را به درستی یاد می‌گیرند. موضوعی که در جواب سوال بالا باید به آن اشاره کنیم این است که بدون شک دوران دانشجویی جز سنین حساس دانشجویان عزیز داوطلب آزمون ارشد و دکتری است.

تردید در تصمیم‌گیری، بی‌انگیزگی در درس خواندن و عدم مطالعه درست و ... باعث می‌شود که دانشجویان عزیز داوطلب آزمون ارشد و دکتری بیشتر از هر زمانی به یک مربی کاربلد در این دوران نیاز داشته باشند.

 

تسهیل موفقیت دانشجویان عزیز داوطلب آزمون ارشد و دکتری با کوچ تحصیلی

کوچ تحصیلی با در نظر گرفتن مشکلات پیش‌رو دانشجویان داوطلب آزمون ارشد و دکتری بهترین راهکار را برای حل مشکلات تحصیلی ارائه می‌کند. در جلسات کوچ، هدف‌ دانشجویان عزیز داوطلب آزمون ارشد و دکتری به صورت دقیق مشخص می‌شود و متناسب با هدف‌های تعیین شده مسیر مشخص می‌شود. یادتان باشد دانشجویان داوطلب آزمون ارشد و دکتری برای رسیدن به موفقیت باید با برنامه و انگیزه قدم بردارند. در جلسات کوچینگ به صورت دقیق تمام موضوعات بررسی می‌شود.

 

موفقیت در کنکور تحصیلات تکمیلی با کوچ تحصیلی سنجش امیرکبیر

برای موفقیت در یک رقابت بزرگ باید تمام جزئیات به دقت بررسی شود. داوطلبان مانند ورزشکاران برای رسیدن به پیروزی و موفقیت باید ساعت‌ها تلاش کنند. بدون شک بدون تلاش و زحمت موفقیت به دست نمی‌آید. داوطلبان باید برای موفقیت، مسیر را به درستی بشناسند و عواملی که باعث رسیدن‌شان به هدف می‌شود را به صورت دقیق بررسی کنند.

حضور در جلسات کوچینگ تحصیلی سنجش امیرکبیر این امکان را به دانشجویان عزیز داوطلب آزمون دکتری و کنکور ارشد می‌دهد که از تجربه افراد موفق در این راه استفاده کنند. چالش‌ها و بحران‌های پیش‌رو را بشناسند و با استفاده از تجربیات مربی خود بهترین اقدام را انجام دهند.

 

با جلسات کوچینگ تحصیلی سنجش امیرکبیر بیشتر آشنا شوید؟

یکی از خدمات مهم در گروه آموزشی سنجش امیرکبیر، کوچ تحصیلی است. در جلسات کوچ تحصیلی سنجش امیرکبیر، مربی تمام مشکلات و چالش‌های دانشجویان عزیز داوطلب آزمون ارشد و دکتری را به صورت دقیق بررسی می‌کند و متناسب با آن راهکار‌های لازم را ارائه می‌کند.

 

جمع‌بندی کوچینگ تحصیلی برای داوطلبان آزمون کارشناسی ارشد و کنکور دکتری

کوچینگ تحصیلی باعث موفقیت دانشجویان عزیز داوطلب آزمون ارشد و دکتری می‌شود. حضور در جلسات کوچ تحصیلی باعث ارتقا سطح تحصیلی، بالا رفتن اعتماد به نفس و کنترل استرس می‌شود. داوطلبان برای اطلاعات بیشتر با شماره 44031690 تماس یا از سایت سنجش تکمیلی   www.sanjeshetakmili.ir بازدید کنند.

 



نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: چهار شنبه 15 آذر 1456برچسب:دکتری, ارشد, کارشناسی ارشد,
ارسال توسط سنجش امیرکبیر
آخرین مطالب

آرشیو مطالب
پيوند هاي روزانه
امکانات جانبی

نام :
وب :
پیام :
2+2=:
(Refresh)

خبرنامه وب سایت:





آمار وب سایت:  

بازدید امروز : 32
بازدید دیروز : 0
بازدید هفته : 121
بازدید ماه : 930
بازدید کل : 167652
تعداد مطالب : 416
تعداد نظرات : 0
تعداد آنلاین : 1

Begin WebGozar.com Counter code -->